Friday, December 28, 2012

Tragedi Tahun 2012 :'(

Salam Readers...
Tahun 2012 bakal berakhir..
tahun 2013 bakal tiba..
tapi kenangan tahun 2012 tak akan sekali dua kali aku lupakan..
banyak kenangan pahit berlaku berbanding kenangan manis pada tahun ini..



Tragedi 1: Lutut berjahit...



24/07/2012
tarikh keramat yg tak akan aku lupakan...
bulan puasa yg baru tiba 4 hari... 
di mana lutut aku kena 4 jahitan gara2 jatuh tangga..
mungkin org akan gelak bila mendengarnyer,
tapi bg aku yg merase ni,
Gelakkan org terhadap aku umpama "masuk telinga kiri kuar telinga kanan.."



Ramai yg tak percaye,
kaki aku kena 4 jahitan,
u'll see 4 benang kat pix tuh...
~haha~sekali aku tengok nyilu lah ai... 
semua ingat aku hanya jatuh biase, sekali hambik kau jah, 
bulan2 puase kena jahit..
sepanjang aku hidup 20 tahun ni,ini kali pertame aku kena jahit..

Tapi aku tak ponteng puase okey...
aku still puase seperti biase..

~end of 1st tragedy~

Tragedi 2: Al-Fatihah



6 jun 2012
seorang sahabat sejati+rapat+karib aku telah kembali ke rahmatullah...
Arwah Amirah Binti Abu Bakar..
Pemergiannya sangat mengejutkan aku serta rakan2 yg lain..
Arwah meninggal sebab excident..
Kehilangan dia memang benar2 memberikan kesan pada diri aku..
suka,duka,tawa,riang,sedih,susah,senang..
kami kongsi bersama..
tapi sekarang...tiada lagi semua itu,,
kenangan bersama arwah tak akan aku lupakan...
Alhamdulillah,tercapai hasrat ku ingin mencium,melihat arwah utk terakhir kalinya
Sungguh, aku terlalu rindukan Arwah :'(
~Al-Fatihah~

9 july 2012
Seorang lagi sahabat sekolah aku kembali ke rahmatullah...
Arwah Muhd Akmal...
Meskipun aku tak kenal rapat sangat dengan arwah Akmal,
Arwah pun meninggal Excident jugak..
kehilangan dia amat terase..
genap sebulan arwah mira meninggal,
Arwah Akmal pula menyusul..
Aku tak sempat memberikan penghormatan terakhir kpd arwah kerana waktu itu aku berada di penang
Ajal Maut ditangan Allah 
~Al-Fatihah~

8 Disember 2012
Seorang lagi kenalan baru aku kembali kerahmatullah..
Arwah Muhammad Aidil Fazriel..
Seorang yg sangat Ceria sewaktu msj+kowl aku..
Seorang yg aku klasifikasikan sebagai seorang yg "skema"
Arwah memang seorang yg baik..
Masih teringat lagi pesanan terakhir arwah pada aku:
"awak jage diri, jgn tinggal solat yer"
Arwah meninggal kerana sakit Kanser Usus..
Aku tak sempat memberikan penghormatan terakhir kepada beliau
 kerana aku sedang berkursus di perlis...
~Al-FAtihah~

9 Disember 2012
2 hari setelah aku kehilangan Seorang Sahabat, 
Aku kehilangan seorang Pak Cik Sedare belah ayah aku..
Arwah Pak Ngah..
Seorang Pak Cik Sedare yang sangat baik hati..
Seorang yg sentiase memberikan nasihat kepade anak2..
aku juga tak dapat memberikan penghormatan terakhir kpd arwah pak ngah kerana
aku sedang berkursus di perlis..
~al-Fatihah~

Semoga Roh mereka semua ditempatkan di kalangan orang yg beriman..
Semoga roh mereka semua ditempatkan dikalangan orang yg soleh dan solehah
Hanya Surah Yassin beserta doa sahaja yang dapat leraikan rindu aku terhadap mereka semua.. 

Ya Allah, sungguh berat ujian yang kau berikan pada hambamu ini..
Dalam masa 1 tahun, 
Kaki ku berjahit,
aku kehilangan 3 org sahabat dan pak cik sedare yg aku sayangi..
Sungguh perit,pedih,sakit aku rasakan..
Tangisan tak pernah lerai dari air mata ku,
Sungguh Ya Allah, aku tak kuat menghadapi ujian darimu.. 
tapi aku terima dan hadapi dengan Redha :'(

p/s: Hadapi dengan Tabah