Tuesday, March 6, 2012

It's My Baby

Salam Readers,
Entry kali ni aku nk cerita cikit pasal BABY aku satu ni..
*BelumKahwinDahAdaBabyHangAda?*


Nama: Camera DSLR
Nama Samaran: Baby
Harga: RM++++
Model: D3100
Brand: Nikon
Tarikh Lahir: 26 Januari 2011 Jam 3.00 petang
*HakMilikKekal*

Okeylah! Inilah Baby aku..Chumilkan???
Alhamdulillah... mengimbas kembali macam mana aku boleh beli camera ni..
Sebenarnya Abah aku lah yang bagi aku $$$ untuk beli camera ni.. Abah!
*TimeTuhAbahTengahKaya*

Sebelum nk beli camera, aku mintak pendapat Roomate aku time tuh, Nurul Qurratu'Aini..
Camera apa yang patut dibeli? Jenama apa yang bagus? Function camera tu macam mana?
Then dia pown tanya member dia, mintak pendapat sebab member dia tu photographer.. 
So, member dia suggestkan beli Nikon model ni kat Kedai Color n Color,Komtar..
Sebab dekat kedai tuh harga camera murah,,
*JauhMerantau*

Bila abah da masukkan duit, aku apa lagi..
Mengajaklah budak kelas aku,
 Si Atiqah & Si Zalikha beli camera ni..
Kami pergi survey dekat Komtar..
Mula2 terpikat pada Canon EOS 1100D..yang Yuna jadi duta tuh..


Then tak jadi.. 
NIKON D3100 juga yg memikat hati aku..
*SyabasNikon*

Orang tanya aku: "Motif beli camera?"
Aku jawab: "Saje isi masa lapang..suka take pix guna camera ni,cantik!"

Orang selalu fikir yang bila beli camera macam ni, 
Orang akan kata yang kita nak jadi protographer
*PositiveComment*
Orang akan kata yang kita nak menunjuk-nunjuk..
*NegativeComment*
Orang akan kata macam-macam...
*Positive&NegativeComment*
Depends on that person lah nak fikir apa...Yang pasti aku pown ada sebab kenapa aku beli Baby aku ni..

Alhamdulillah, sekarang aku dah pandai lah ambik gambar..
*EditPerluDiPerbaiki*
Tapi bukanlah hebat seperti seorang Photographer..Tak berkesempatan lagi nak jadi seperti itu..

Okeylah! 
Setahun dah usia Baby aku ni..Alhamdulillah, Sihat lagi..
Cuma hari tu kulit muka dia calar cikit sebab gado dengan Casing memory dalam rumah dia..
*ScreenProtectorCalar*
Tapi sekarang dah cihat dah..aku pegi bawak Baby aku ni tukar kulit muka yang baru..
*CantikMacamMasaMulaMulaBeli*

Baby aku ni banyak dah berjasa dengan aku..
Kalau keluar pegi outing mesti WAJIB bawak..
Tak boleh tinggal sorang-sorang,BAHAYA!
*SekarangRamaiOrangCulikBaby*

Okeylah! 
Aku rase cukup sampai disini sahaja pasal Baby aku ni..
Dah banyak aku merepak..
Kalau yang PAHAM TAHNIAH! 
Yang TAK PAHAM USAHA lagi!
Nanti pape aku update lain pasal Baby aku ni...
Bubye!

p/s: Bakal Jadi Photographer pada tunang kakak aku! Auuwww Tak sabar